diensten

Strategie & UX

Regie op je digitale dienstverlening

Kost het je moeite om je nieuwe digitale klantbediening goed op te zetten en goed te embedden in je organisatie? Er komt veel bij kijken: je businessdoelen goed doorvertalen, helder inzicht krijgen in je eindgebruikers en vaststellen wat de impact is op je interne processen. Daarnaast moet je goed zicht hebben op de kennis en kunde van je collega’s, de achterliggende data- en IT-architectuur en de benodigde budgetten. Wij helpen je met een integrale design thinking aanpak die alle benodigde inzichten genereert én op de juiste manier met elkaar verbindt. Met een goede digitale strategie geven we jou en je organisatie meer regie.

Waarom lukt het met theFactor.e wél?

Het gaat om mensen. Mensen willen best veranderen, maar niet veranderd worden. Daarom betrekken wij alle betrokkenen vanaf het begin intensief. Van nature richten we ons als mensen het liefst op praktische zaken zoals techniek, data, content en marketing. We blijven liever weg van complexere zaken zoals gedrag, cultuur en hoe we met elkaar samenwerken. Helaas leidt dit slechts zelden tot online succes, ondanks goede intenties. Wat onze aanpak anders maakt, is dat wij de ontwikkeling van je organisatie een centrale plek geven in je digitale transformatie. Om je online klantbediening echt naar een hoger niveau te tillen, moet je organisatie mee kunnen veranderen. Ons design thinking framework zorgt ervoor dat alle stakeholders vanaf het begin betrokken zijn, en op de juiste manier onderdeel zijn van besluitvorming en verandering. Hierdoor heeft je strategie meer impact.

''Ik kan je het wel vertellen of laten zien, maar door het samen te doen, ga je het echt snappen.'' - Harald Middel

Hoe doen we dat precies?

We starten met een stakeholdermap om alle mensen die een rol spelen in de inhoud of besluitvorming in kaart te brengen. Door hen te interviewen en in werksessies te betrekken, ontstaat een gedeeld beeld van zowel de inhoudelijke oplossing als de organisatieverandering die nodig is om er een succes van te maken. Onze aanpak kent vele besluitvormingsmomenten, zodat stakeholders meegenomen worden in iedere stap die gezet wordt. Discussies worden tijdig gevoerd, waardoor er draagvlak ontstaat voor de oplossing. Zo verbinden we mensen en expertise optimaal met elkaar. Dit leidt tot een strategisch fundament als basis voor je online dienstverlening.

Van strategie naar getoetst concept

Op basis van de doelgroepbehoefte en online doelen van je organisatie formuleren we een sterke propositie. Die vertalen we door naar een onderscheidend concept. Dit concept werken we uit in een prototype, dat onze UX onderzoekers toetsen met je doelgroep. Zo optimaliseren we het concept en de oplossing, nog voordat er één regel code is geschreven.

 

 

mireille stomp, online strateeg

contact

Vrijblijvend kennismaken?

Onze experts denken graag mee aan een doordachte strategie met een naadloze gebruikerservaring. Mireille vertelt je er graag meer over.

Neem contact op

gratis snelle checks

We helpen je op weg

snelle check

Digitale volwassenheid

Weten waar de kracht en de valkuilen van je organisatie liggen, kan het verschil maken voor het succes van je project.
snelle check

Gebruikers-onderzoek

Eindgebruikers bepalen het succes van je toepassing. Ontdek wanneer en welk type gebruikersonderzoek jou verder helpt.